O mnie
Nazywam się Kasia Podstawka.
Towarzyszę swoim klientom w odkrywaniu ich własnego potencjału.
Od ponad 10 lat wspieram ludzi w rozwoju. Moje doświadczenie nauczyło mnie, że każdy ma swój potencjał. Nie poprawiam, nie narzucam – tworzę przestrzeń, w której można poczuć siebie.
Kim jestem
Jestem pedagożką specjalną, Certyfikowaną Praktyczką Metody Feldenkraisa, doktorantką na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i wykładowczynią na Uniwersytecie w Białymstoku.
Jestem osobą z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Moje doświadczenie nauczyło mnie, że ruch to nie tylko fizyczność, ale także sposób na lepsze rozumienie siebie, swoich emocji i swoich granic. Praca z ciałem daje przestrzeń do odkrywania, jak funkcjonuję w świecie i jak mogę wspierać innych w tym procesie.
Lubię dobre jedzenie i dobre dbanie o siebie. Lubię, że dbanie o siebie bywa różne, zupełnie jak życie.
Wierzę, że uważność i ruch pomogą zbudować głębsze połączenie ze sobą i otaczającym światem.
Wykształcenie
- październik 2016 – czerwiec 2019, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – Pedagogika specjalna, specjalność: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (licencjat);
- październik 2019 – czerwiec 2021, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością (tytuł magistra)
- lipiec 2019 – lipiec 2023, Feldenkrais Institut Wien, Feldenkrais International Training Program (Praktyczka_Pedagożka Metody Feldenkraisa);
- październik 2021 – obecnie, Szkoła Doktorska Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie;
Szkolenia
- kwiecień 2015, Projekt „Aktywni w Sieci”, udział w programie kształcenia self-adwokatów, rzeczników własnych praw, Fundacja Batorego;
- Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka – przykłady dobrych praktyk, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Hajnówce, udział w konferencji;
- luty 2018, kurs Dziecięca Matematyka, czyli jak wspomagać rozwój dziecka w zakresie edukacji matematycznej i nie tylko… zarys teorii i praktyki autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej
- maj 2018, ProCentrum, Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej, diagnoza – terapia – masaż (tytuł Terapeuta Ręki);
- październik 2018, AAC. Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się – szkolenie podstawowe (I stopień), Stowarzyszenie „Mówić bez Słów – ISAAC Polska”;
- marzec 2019, AAC. Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się – szkolenie podstawowe (II stopień), Stowarzyszenie „Mówić bez Słów – ISAAC Polska”;
- czerwiec 2021, Zabawa inspirująca rozwój, Przylądek Dobrej Nadziei (warsztaty);
- marzec 2022, Spektrum Regulacji, Przylądek Dobrej Nadziei & Intibag (warsztaty);
- listopad 2022 – styczeń 2023, „Praca z grupą w duchu rodzicielstwa bliskości”, szkolenie on-line;
- marzec 2023 – kwiecień 2023, „Szkoła Konsultacji – Wiosna 2023″, szkolenie on-line;
- kwiecień 2023 – czerwiec 2023, „Rodzicielstwo bliskości dla profesjonalistów”, szkolenie on-line;
- październik 2023, Seksualność dzieci i młodzieży, szkolenie;
- marzec 2024 – kwiecień 2024, „Szkoła Konsultacji – Wiosna 2024″, szkolenie on-line;
- lipiec 2024, Autyzm. Spektrum Komunikacji, konferencja szkoleniowa;
- październik 2024, Seksualność osób w spektrum i z niepełnosprawnością intelektualną, O spektrum autyzmu w ujęciu relacyjnym – edycja IV, Stowarzyszenie Abrakadabra, warsztaty;
- październik 2024, Rodzeństwo w spektrum, O spektrum autyzmu w ujęciu relacyjnym – edycja IV, Stowarzyszenie Abrakadabra, warsztaty;
publikacje
- Lejzerowicz M., Podstawka K., Rozwijanie autorstwa własnego życia studenta z niepełnosprawnością w relacjach społecznych, Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej 41, Warszawa 2021, s. 148-166.
- Lejzerowicz M., Podstawka K., Autorstwo własnego życia studenta z niepełnosprawnością a doświadczenia edukacyjne i społeczne, Zrozumieć niepełnosprawność. Problemy, badania, refleksje, Warszawa 2021, s. 49-72.
- Boryca W., Lejzerowicz M., Podstawka K., Salska P, Sanecka A., Surgiel P., Westfal-Kuczyńska A. i Wróblewska M., Moje doświadczenia edukacji osób z niepełnosprawnością. Autoetnografia, w: red. Całka G. i inni, Niepełnosprawność i edukacja, Warszawa 2023, s. 95-112.


